افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (2024)

برای مشاورهافتتاح حساب بانک مهر ایران

برای مشاورهافتتاح حساب بانک مهر ایران

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (1)

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (2)

عناوین اصلی این مقاله

    نحوه افتتاح حساب بانک مهر ایران از طریق سایت نحوه افتتاح حساب بانک مهر ایران از طریق همراه بانک نحوه پیگیری ثبت نام افتتاح حساب بانک مهر ایران نحوه اصلاح ثبت نام افتتاح حساب غیرحضوری بانک مهر ایران دانلود اپلیکیشن افتتاح حساب بانک مهر ایران مدارک لازم برای افتتاح حساب بانک مهر ایران

    سوالات متداول

اخیرابا پیشرفتی که در زمینه خدمات الکترونیک ایجاد شده است بسیاری از بانک ها به استفاده از این خدمات روی آورده ‌اند و بسیاری از امکاناتی را که قبلافقط به ‌صورت حضوری در شعب بانک ها به مشتریان ارائه می ‌کردند، در حال ‌حاضر به ‌صورت آنلاین و غیر حضوری از طریق فضا های آنلاین به مشتریان ارائه می ‌کنند. یکی از بانک ‌های ارائه ‌دهنده خدمات آنلاین و غیر حضوری به مشتریان، بانک مهر ایران است.

این بانک فضایی را به وجود آورده ‌است که مشتریانش می‌ توانند تنها از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب این بانک به ‌راحتی افتتاح حساب کنند و از مزایای داشتن حساب در این بانک به‌ صورت کامل بهره ‌مند شوند. مشتریان برای افتتاح حساب آنلاین بانک مهر ایران باید چند مرحله مختلف را بگذرانند که در ادامه این مقاله نحوه افتتاح حساب از طریق سایت این بانک و همچنین اپلیکیشن همراه بانک ارائه ‌شده است.



نحوه افتتاح حساب بانک مهر ایران از طریق سایت

بانک مهر ایران امکانی را برای مشتریانش ایجاد کرده ‌است که بتوانند به ‌راحتی و تنها از طریق اینترنت افتتاح حساب کنند. این بانک ارائه‌ دهنده خدمات بانکی بسیاری است که استفاده از این خدمات تنها با داشتن حساب در بانک مهر ایران امکان ‌پذیر است و همین علت است که بسیاری از کاربران به ‌دنبال افتتاح حساب در این مجموعه هستند. افتتاح حساب آنلاین به دو صورت است، کاربران می‌ توانند هم از طریق وب ‌سایت qmb.ir و هم از طریق اپلیکیشن همراه بانک در این وب‌ سایت افتتاح حساب کنند.

افتتاح حساب بانک مهر ایران از طریق اپلیکیشن در قسمت‌های بعدی مقاله توضیح داده خواهد شد. اما این قسمت مختص به افتتاح حساب از طریق وب ‌سایت این بانک است. حساب ‌های این بانک به دو دسته مخصوص افراد سازمانی و مشتریان عادی تقسیم می ‌شود که برای هر یک از این حساب و مشتریان باید مراحل مختلفی را بگذرانیم. در ادامه این مقاله شیوه افتتاح حساب برای افراد سازمانی و مشتریان عادی به‌ صورت کامل توضیح داده ‌شده است.

افتتاح حساب مشتریان عادی:

برای افتتاح حساب در مجموعه مهر ایران، ابتدا باید از طریق مرورگر های مختلف به آدرس اینترنتی qmb.irوارد شوید.

پس‌ از ورود به این آدرس شما با صفحه اصلی وب ‌سایت بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران مواجه می ‌شوید. در این صفحه دو گزینه وجود دارد که شما باید افتتاح حساب آنلاین از طریق سایت را انتخاب کنید.

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (3)

پس‌ از انتخاب این گزینه، صفحه ‌ای برای شما نمایش داده می ‌شود که توضیحات مختصری درباره شیوه افتتاح حساب در این صفحه آورده شده است. در قسمت پایینی این صفحه دو گزینه با نام ورود مشتریان عادی و ورود مشتریان سازمانی وجود دارد که شما باید گزینه ورود مشتریان عادی را انتخاب کنید.

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (4)

پس ‌از انتخاب این گزینه، صفحه ای برای شما نمایش داده می‌ شود که دارای شش قسمت مختلف است. در اولین قسمت شما باید کد ملی، شماره تلفن همراه، تاریخ تولد تان را ثبت کنید. در مرحله بعدی باید مشخصات تان را به‌ صورت کامل در این سامانه ثبت کنید و شعبه مورد نظر و همچنین نوع حسابی که مد نظرتان است را انتخاب کنید.

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (5)

پس‌ از گذراندن این مراحل، باید مبلغی را به حساب خود واریز کنید تا افتتاح حساب شما در سیستم ثبت شود. در صورتی ‌که تمامی این مراحل را به ‌درستی طی کنید، می ‌توانید صاحب یک حساب بانکی در بانک مهر ایران شوید و از خدمات این بانک بهره ‌مند شوید.

افتتاح حساب مشتریان سازمانی:

افتتاح حساب مشتریان سازمانی نوع دیگری افتتاح حساب بانک مهر ایران است که مختص استفاده‌ی مشتریانی است که در سازمان های تحت قرار داد با این بانک کار می کنند.افتتاح حساب مشتریان سازمانی تقریباشبیه به افتتاح حساب مشتریان عادی است. اما در بعضی از مراحل متفاوت است. در ادامه شیوه افتتاح این نوع حساب شرح ‌داده ‌شده است.

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (6)

برای این نوع افتتاح حساب در ابتدا باید وارد آدرس اینترنتیqmb.ir شوید.. پس‌ از ورود به این آدرس باید گزینه افتتاح حساب از طریق سایت را انتخاب کنید.

پس‌از کلیک بر روی این قسمت، دو گزینه برای شما نمایش داده می ‌شود که شما باید بخش مربوط به ورود به مشتریان سازمانی را انتخاب کنید.

در این قسمت شما باید شش مرحله مختلف را بگذرانید تا در نهایت بتوانید به‌ عنوان یک مشتری سازمانی در این وب ‌سایت افتتاح حساب کنید.

تمامی مراحل افتتاح حساب سازمانی به غیر از بخش دوم کاملا مشابه با افتتاح حساب مشتریان عادی است. در بخش ثبت مشخصات شما باید نوع سازمانی که در آن مشغول به کار هستید را انتخاب کنید و سپس بقیه مراحل را مانند قسمت قبلی بگذرانید تا در نهایت دارای یک حساب سازمانی در بانک مهر ایران شوید.

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (7)

بانک مهر ایران به منظور خدمات رسانی بیشتر به مشتریان خود اقدام به راه اندازی سایت خود نموده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این سایت می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سایت بانک مهر ایران


برای عضویت در صفحه اینستاگرام ما کلیک کنید

نحوه افتتاح حساب بانک مهر ایران از طریق همراه بانک

به غیر از مراجعه به وب ‌سایت www.qmb.ir ، برای افتتاح حساب آنلاین بانک مهر ایران، می‌ توان از طریق اپلیکیشن همراه بانک نیز اقدام کرد. کاربران می ‌توانند با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی‌ های تلفن همراهشان مراحلی مختلف افتتاح حساب را بگذرانند. در ادامه شیوه افتتاح حساب در این اپلیکیشن به‌ صورت کامل شرح داده شده‌ است.

برای افتتاح حساب از طریق همراه بانک مهر ایران، ابتدا باید این اپلیکیشن را از لینک‌ های مجاز دریافت کنید و بر روی تلفن‌ همراه خود نصب کنید.

پس ‌از نصب این اپلیکیشن در صفحه اصلی آن گزینه ‌ای با نام افتتاح حساب آنلاین وجود دارد که باید بر روی این گزینه کلیک کنید. پس‌ از کلیک بر روی این گزینه صفحه برای شما باز می ‌شود که باید شماره‌ تلفن و کد ملی تان را وارد کنید و سپس گزینه تایید و ادامه را انتخاب کنید.

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (8)

پس‌ از گذراندن این مراحل، باید بر روی گزینه شروع افتتاح حساب کلیک کنید.

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (9)

پس ‌از گذراندن این مرحله صفحه‌ ای برای شما باز می ‌شود که باید کد پنج ‌رقمی ارسال‌ شده توسط بانک را در این صفحه وارد کنید و سپس بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنید.

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (10)

پس‌ از وارد کردن کد پنج‌ رقمی، صفحه فرمی برای شما باز می ‌شود که می‌ توانید با وارد کردن اطلاعات شخصی‌ و آپلود کردن مدارک خواسته شده در بانک مهر ایران افتتاح حساب کنید.

بیشتر بخوانید: اینترنت بانک مهر ایران


نحوه پیگیری ثبت نام افتتاح حساب بانک مهر ایران

بانک مهر ایران علاوه ‌بر خدمات افتتاح حساب، امکانی را به وجود آورده‌ است که مشتریان این بانک بتوانند پس ‌از تکمیل مراحل افتتاح حساب، پس از گذشت مدتی در صورت بروز مشکل، افتتاح حساب شان در این بانک راپیگیری کنند. به هر علتی که مشتری نتواند پس‌ از افتتاح حساب آنلاین به حساب خود دسترسی داشته باشد، می‌ تواند از قسمت پیگیری مشکل را جستجو و آن را حل کند.

برای پیگیری ثبت افتتاح حساب، مشتریان باید به وب‌ سایت www.qmb.ir مراجعه کنند. در ادامه شرح کامل این مسئله آورده ‌شده است. مشتریان می‌ توانند با استفاده از این راهنما مشکلات مربوط به افتتاح حسابشان را به ‌صورت کامل پیگیری کنند.

برای پیگیری افتتاح حساب، ابتدا باید به آدرس اینترنتی www.qmb.ir مراجعه کنید.

بعد از مراجعه به این آدرس اینترنتی، در صفحه اصلی سایت این مجموعه، باید بر روی گزینه افتتاح حساب از طریق سایت کلیک کنید.

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (11)

پس ‌از کلیک بر روی این گزینه، صفحه‌ اصلی مربوط به ثبت ‌نام برای افتتاح حساب باز می‌ شود. در قسمت بالا سمت چپ این صفحه گزینه ‌ای با نام پیگیری ثبت‌ نام وجود دارد که باید بر روی این دکمه کلیک کنید.

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (12)

پس‌ از کلیک بر روی این گزینه، باید کد ملی تان را وارد کنید و بر روی دکمه دریافت پیامک کلیک کنید. سپس کد ارسالی را در قسمت پیامک ارسالی وارد کنید تا از این طریق بتوانید افتتاح حسابتان را پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید: شماره مشتری بانک مهر ایران

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید

نحوه اصلاح ثبت نام افتتاح حساب غیرحضوری بانک مهر ایران

یکی دیگر از خدماتی که وب ‌سایت بانک مهر ایران به مشتریانش در خصوص افتتاح حساب بانکی ارائه می ‌کند، امکان اصلاح اطلاعات افتتاح حساب است. در صورتی‌ که مشتریان در ابتدا با برخی از مشخصاتشان خود افتتاح حساب کند و پس‌ از مدتی تصمیم بگیرند که برخی از این اطلاعات را تغییر دهند، از این قسمت وب‌ سایت بانک مهر ایران می‌ توانند اطلاعات وارد شده خود را اصلاح کنند.

اصلاح این اطلاعات کار بسیار راحتی است و مشتریان می‌ توانند آن را به ‌صورت کاملاً آنلاین انجام دهند. در ادامه‌ این قسمت از مقاله شیوه اصلاح ثبت‌ نام به‌ صورت کامل شرح داده شده ‌است. برای اصلاح اطلاعاتی که در حین ثبت‌ نام در وب ‌سایت بانک مهر ایران وارد کرده اید، ابتدا باید به آدرس اینترنتی www.qmb.irوارد شوید.

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (13)

پس ‌از ورود به این آدرس اینترنتی بر روی گزینه افتتاح حساب از طریق وب ‌سایت کلیک کنید. پس ‌از کلیک بر روی این گزینه صفحه مربوط به افتتاح حساب برای شما باز می ‌شود. در قسمت بالای سمت چپ این صفحه، گزینه‌ای با نام اصلاح ثبت‌ نام وجود دارد که باید بر روی این گزینه کلیک کنید.

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (14)

پس ‌از کلیک بر روی این گزینه، صفحه ‌ای برای شما باز می ‌شود که باید در این قسمت شماره پیگیری را در هنگام تکمیل فرآیند ثبت‌ نام از این وب‌ سایت دریافت کرده ‌اید را وارد کنید و سپس بر روی گزینه دریافت پیامک کلیک کنید.

افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (15)

بعد از انجام این مراحل کدی به شما پیامک می ‌شود که با وارد کردن این کد، می ‌توانید به بخش اصلاح حساب وارد شوید و اطلاعات وارد شده خود را اصلاح کنید.

بیشتر بخوانید:درخواست اینترنتی صدور کارت بانک مهر ایران

دانلود اپلیکیشن افتتاح حساب بانک مهر ایران

همان‌ طور که در قسمت‌ های قبلی مقاله نیز توضیح داده شد بانک مهر ایران به ‌غیر از وب‌ سایت qmb.ir،اپلیکیشنی با نام همراه بانک را نیز ایجاد کرده ‌است که مشتریان این بانک با استفاده از این اپلیکیشن می توانند امور بانکی خود را انجام دهند. اپلیکیشن همراه بانک، بسیاری از خدماتی که شعب این بانک به مشتریانشان ارائه کنند را به صورت کاملاً آنلاین به کاربرانش ارائه می کنند. مشتریان این بانک می‌ توانند تنها با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراهشان از این امکانات مختلف بهره ‌مند شوند.

یکی از مهم‌ ترین امکانات این سامانه افتتاح حساب به صورت آنلاین است که در این مقاله به صورت کامل توضیح داده شد. این اپلیکیشن به‌ غیر از این خدمت، خدمات بسیار دیگری نیز ارائه می ‌کند در ادامه به برخی از آن‌ ها اشاره خواهیم کرد و چنین لینک‌ های دریافت این اپلیکیشن را نیز در ادامه قرار داده ایم.

انتقال پول: یکی از مهم ‌ترین خدمات این اپلیکیشن، مربوط به انتقال پول است. کاربران می‌توانند به سه طریق کارت به کارت، پایا و ساتنا وجه مورد نظرشان را انتقال دهند.

پرداخت قبوض: یکی دیگر از خدمات این اپلیکیشن مربوط به پرداخت قبوض مختلف است. کاربران می ‌توانند با وارد کردن شناسه پرداخت و از طریق اپلیکیشن همراه بانک تمامی قبوض خود را پرداخت کنند.

مدیریت چک ‌ها: از دیگر خدماتی که این اپلیکیشن به مشتریانش ارائه می کند، خدمات مربوط به مدیریت چک است. مشتریان می‌ توانند از طریق این اپلیکیشن، موعد وصول چک‌ هایشان را مشاهده کنند و همچنین از وضعیت پاس شدن آن‌ ها نیز باخبر شوند.

مدیریت تسهیلات بانکی: مشتریان می ‌توانند از اپلیکیشن همراه بانک، وضعیت تسهیلات بانکی که می ‌توانند دریافت ‌کننده را مشاهده کنند و همچنین اقساط باقی مانده تسهیلاتشان را نیز پرداخت کنند و از وضعیت میزان باقی ‌مانده آن ‌ها نیز باخبر شوند.

لینک دریافت اپلیکیشن همراه بانک:

مشتریان می توانند با مراجعه به لینک گفته شده متناسب با سیستم عامل تلفن همراهشان اپلیکیشن همراه بانک مهر ایران را دریافت کنند.

دانلود برنامه بانک مهر ایران
اپلیکیشن همراه بانکلینک دانلود

امروزه گوشی های هوشمند به بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و خدمات زیادی از طریق آنها ارائه می گردند. در همین راستا بانک مهر ایران، اپلیکیشن «مهریران» را در دسترس مشتریان خود قرار داده و بسیاری از خدمات بانکی را به صورت غیر حضوری ارائه می نماید که در مقاله زیر به آن پذداخته شده است.

بیشتر بخوانید: همراه بانک مهر ایران

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانک مهر ایران

افتتاح حساب بانک مهر ایران چه به صورت آنلاین باشد و چه حضوری، نیازمند ارائه مدارکی است که می بایست مشتریان این بانک پیش از مراجعه به بانک جهت افتتاح حساب آن را آماده کرده و همراه خود داشته باشند. در ادامه مدارک لازم برای افتتاح حساب بانک مهر ایران در ارائه شده است.

تکمیل فرم مشخصات مشتریان

تکمیل فرم افتتاح حساب

ارائه اصل و تصویر کارت ملی و شناسنامه

دوقطعه عکس در مواردی‌که متقاضی فاقد سواد خواندن و نوشتن باشد.

تصویر گذرنامه و برگ اقامت در صورتیكه بازكننده حساب از اتباع خارجی باشد.

داشتن حداقل 12 سال سن برای افتتاح و 15 سال سن برای برداشت از حساب ضروری می‌ باشد.

در ادامه بخوانید: پیگیری کارت بانک قرض الحسنه مهر ایران

اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص افتتاح حساب بانک مهر ایرانداشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.


افتتاح حساب بانک مهر ایران - باز کردن از طریق سایت - آنلاین (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Kerri Lueilwitz

Last Updated:

Views: 6258

Rating: 4.7 / 5 (67 voted)

Reviews: 90% of readers found this page helpful

Author information

Name: Kerri Lueilwitz

Birthday: 1992-10-31

Address: Suite 878 3699 Chantelle Roads, Colebury, NC 68599

Phone: +6111989609516

Job: Chief Farming Manager

Hobby: Mycology, Stone skipping, Dowsing, Whittling, Taxidermy, Sand art, Roller skating

Introduction: My name is Kerri Lueilwitz, I am a courageous, gentle, quaint, thankful, outstanding, brave, vast person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.